KWALIFIKACJA SPL2 - STYCZEŃ 2018

PYTANIE NR 35.
Po odwołaniu lotu z powodu awarii samolotu koszty posiłków i napojów oraz wykonania rozmowy telefonicznej podczas oczekiwania pasażera na alternatywny lot ponosi
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Zgodnie z prawem unijnym, w przypadku odwołania lotu z powodu awarii samolotu, przewoźnik lotniczy jest odpowiedzialny za zapewnienie pasażerom odpowiedniej opieki, która obejmuje między innymi posiłki i napoje oraz możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych lub wysłania dwóch wiadomości e-mail. Odpowiedzialność ta wynika z Rozporządzenia (WE) Nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającego wspólne zasady odszkodowań i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład, odwołania lotów lub dużego opóźnienia lotów.



📡 Brak połączenia internetowego