KWALIFIKACJA ROL2 - CZERWIEC 2020

PYTANIE NR 7.
Wstępne sprężanie mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze podtłokowej podczas cyklu pracy występuje w silnikach
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W silnikach niskoprężnych dwusuwowych mieszanka paliwowo-powietrzna jest sprężana w komorze podtłokowej przed jej wprowadzeniem do cylindra. Proces ten służy do zwiększenia ciśnienia mieszanki, co umożliwia jej lepsze wypełnienie cylindra i poprawia efektywność spalania. W silnikach dwusuwowych nie ma oddzielnych suwów do wyprowadzania spalin i zasysania mieszanki, dlatego sprężanie w komorze podtłokowej jest kluczowe dla ich działania. Pozostałe odpowiedzi odnoszą się do innych typów silników, które nie wykorzystują komory podtłokowej w ten sposób. Silniki z wstępnym doładowaniem i z turbodoładowaniem wykorzystują sprężarki do zwiększenia ciśnienia powietrza dostarczanego do cylindrów, a silniki wysokoprężne czterosuwowe mają oddzielne suwy dla każdej fazy pracy silnika.



📡 Brak połączenia internetowego