KWALIFIKACJA PGF8 - STYCZEŃ 2018 (test 2)

PYTANIE NR 35.
Dom mediowy, laureat nagrody Firma Fair Play, wykupił czas antenowy (2 minuty) przed bardzo ważnym meczem piłkarskim. Zostało mu do sprzedaży jeszcze 30 sekund reklamy. Cena takiego spotu w tym czasie wynosi 100 000,00 zł. Dom mediowy spodziewał się dużego zainteresowania i zamierzał prowadzić z reklamodawcami negocjacje twarde. Zainteresowanie okazały jedynie dwie firmy, które są w stanie zapłacić 30 000,00 zł za 30 sekund. Którą strategię negocjacyjną powinien obrać dom mediowy?
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
Dom mediowy powinien zmienić styl negocjacji na miękkie, ponieważ jest tylko dwóch zainteresowanych reklamodawców, którzy są w stanie zapłacić za 30 sekund, a cena spotu wynosi 100 000,00 zł. Twarda negocjacja może spowodować utratę obu klientów, co skutkowałoby brakiem sprzedaży pozostałych 30 sekund reklamy.



📡 Brak połączenia internetowego