KWALIFIKACJA TKO3 - WRZESIEŃ 2015

PYTANIE NR 26.
W czasie obchodu torów, podczas oceny stanu technicznego podkładów zauważono, że: wkręty dają się wyjąć palcami, istnieją pęknięcia podłużne rozwarte na 30 mm i więcej, widoczne są pęknięcia poprzeczne, podkłady są spróchniałe. Zapis w książce kontroli stanu toru powinien stwierdzać zużycie podkładów
A.
B.
C.
D.
Wyjaśnienie poprawnej odpowiedzi:
W opisie stanu technicznego podkładów kolejowych wymieniono kilka poważnych uszkodzeń: wkręty dające się wyjąć palcami, pęknięcia podłużne rozwarte na 30 mm i więcej, widoczne pęknięcia poprzeczne oraz spróchnienie podkładów. Każde z tych uszkodzeń wskazuje na znaczne zużycie materiału. W kontekście bezpieczeństwa i stabilności torów kolejowych, takie uszkodzenia są krytyczne i wymagają natychmiastowej interwencji, co uzasadnia stwierdzenie o "bardzo dużym" zużyciu podkładów.



📡 Brak połączenia internetowego